12 Nisan 2016 Salı

Tuvalet Eğitimi Hakkında İp Uçları

Merhaba,

Havaların ısınmasıyla 2,5 yaş civarında çocuğu olan evlerde tuvalet eğitimi hazırlıkları, planlamaları başlar yavaş yavaş. Açıkçası benim gözümde çok büyüyen bir konuydu bu ve geçtiğimiz yaz kızım Mila 2,5 yaşında iken çok da kolay bir şekilde 3 günde hallettik :) Sizlere yardımcı olması için kendi deneyimlerimi bu yazımda paylaşmak istedim.

1. Adım Planlama ve Bilgilendirme:

Bence ön hazırlık önemli ben bezi bırakmayı Temmuz- Ağustos ayı gibi planlamıştım ve 1,5 ay öncesinde eve bir klozet alıp benim de kullandığım banyoya koydum. Kendim tuvalete giderken kızım da gelip, yanımda kendi klozetine oturdu oyun gibi. Ona neden tuvalete gittiğimi, ne yapıldığını anlattım. Kaka, çiş gelince ne hissedilir, karın ağrısı vs anlattım. İlgisini çekti. Tuvalet kapağı kapalıyken sifonu birlikte çektik vs. (Küçük bir not: Küçük çocuklar kakayı görünce korkuyor kendi yapınca bile başlarda kakasını görmesine izin vermeyin) 

Çiş ve kaka ile ilgili bir kitap aldım onu okuduk arada. Çok ilgisini çekmedi ama bir şeyler öğrendi. Her ne kadar kendisinden hiç mi hiç haz etmesem de Pepe'nin ' çişimiz tuvalete' isimli şarkısı bizim çok işimize yaradı itiraf ediyorum :))

2. Sinyaller ve Düzenlemeler:

Okuduğum tüm yayınlarda ve uzman makalelerinde belirtilen hassas konulardan en önemlisi: çocuğunuzun bezi bırakmaya fizyolojik olarak hazır olması ve hiçbir şekilde zamanından önce ve zorla bıraktırılmaması. Bu çok çok kritik dikkat edilmesi gereken bir konu ileride çok ciddi sıkıntılar yaratabilir zorla bırakılması çünkü. Eğer çocuğunuzun bez değiştirme periyodu azalmışsa 2-3 saatte bire inmişse, bazen sabah bezi kuru kalkıyorsa tamamdır. Bazı çocuk çok farkında olup bezine yaparken bile 'kakam geldi' vs diyor onlar iyice hazır demektir. Benim kızım çiş, kaka söylemiyordu fakat 3 saatte bir bezi değiştirmeye başlamıştık.

3. Ve Eğitime Başlamak:

Önce yazlıkta denedim altını açtım lazımlığı balkona koydum ama kesinlikle lazımlığa oturmayı red etti ve gözümün içine baka baka yere çişini kakasını yaptı ve çok ağladı. 1-2 gün denedim ve vazgeçtim zorlamamak için.

Aradan 10 gün geçince evimize geldik, eve tekrar alışınca evde halı vs hepsini topladım. Kızıma bugün bezi bırakıyoruz dedim sabah kalkınca ve klozeti salona getirdim ve 1,5-2 saatte bir oturttum. Bu sefer itiraz etmedi. Her klozete yaptığında alkışladım ve sticker hediye ettim, sevindi. Salon kapısına aşağıdaki resimdeki tabloyu yaptık. Her günü yazıp çişini klozete yaptığında birlikte gülen surat, kaza olup yere yaptığında ise somurtan surat çizdik. Çişini kendi söyleyip, klozetine oturup yaparsa ilave yıldız aldı. Bu hem bana kızımın çiş kaka periyodlarını öğretti hem de onu çok motive etti. Hiç abartmıyorum öylesine aklıma gelen bu çizelge oyunu ile biz olayı çözdük. 3 gün sonra artık kızım çişini kakasını söylüyordu. 10 gün süresince arada kazalar oldu oyuna dalınca vs ona hiç kızmadım ve sabırla temizledim. 'Çişleri kakaları evlerine gönderelim' diyerek klozete yaptık hep. 1 ay sonra iyice alışınca lazımlığı banyoya getirdik ve sonrasında da Potette marka tuvalet adaptörüne geçtik. (Küçük çocuklar kakayı görünce korkuyor kendi yapınca bile başlarda kakasını görmesine izin vermeyin) 


Ben gece gündüz aynı anda bıraktım. Gece uyumadan 2-3 saat önce sıvı almaz ise 1 defa çişi geliyor  ya da sabaha kadar tutuyor. Benim kızım sağolsun gece çişi gelince kendi kalkıp söylüyor bunu öğrendik, biz uyandırınca bize çok kızdı. Bazı çocuk da uyandırılmayı bekliyor, çocuğa göre değişiyor tabi. Ama tavsiyem gece gündüz tek seferde bırakılması sevgili anneler.

Ve mutlu son...




Neler kullandım?

- Lazımlık
- 2 tane alıştırma külodu (parkta ve arabalı seyahatte kullandım kısa bir süre)
- Pamuklu külot
- Yatak koruyucu ( bizi  ürünlerden Disana marka organik ve sızdırma ürünü çok tavsiye ederim yumuşacık ben çarşafın altına değil direkt üstüne seriyorum. Uyurken hışırdamıyor ve kaza olursa çocuğun uykusu kaçmadan çarşafı değiştirmeden direkt sızdırmazı alıp yenisini koyuveriyorsunuz. kesinlikle sızdırmıyor)
- Potette tuvalet adaptörü. (bir tane ev için bir tane de  park, AVM, restoran gibi yerlerde kullanım için aldım. muhteşem bir ürün her yere yanınızda taşıyın hem pratik hem hijyen. Kendi torbaları da var her türlü delik olmayan market poşeti vs de uyar)


Herkese Kolaylıklar... Sorularınız için anil@dogalaile.com mail adresime mail atabilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olurum seve seve...

Sevgiyle

Anıl Özmen- Doğal Aile


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder