9 Şubat 2015 Pazartesi

Bebeğinizi 2 Yaşına Kadar Emzirdiniz Peki Sütten Nasıl Keseceksiniz?

Doğallıktan yana olan bir anne olarak kızım dünyaya geldiğinde en büyük dileğim her anne gibi onun sağlıklı olması ve onu yeterince emzirebilmekti. İnşallah 6 ay emzirebilirim, bir yaşına kadar sütüm yeter vs derken kızım anne sütü alarak 2 yaşına geldi bile. Kızıma hiç mama vermedim, anne sütüne ilave zamanı geldiğinde katı beslenmesine geçirdim ve bu şekilde devam ettim. Kendimi mutlu ve şanslı bir anne olarak hissediyorum.

Tabi 2 yaşa gelince artık memeyi bırakma zamanımız da gelmişti. Aşama aşama ve planlı bir şekilde ilerleyerek 2 yaş doğum gününe 2 hafta kala, geçtiğimiz hafta itibariyle tamamen sütü bitirdik. Hem de çok şükür karşılıklı mutabakat ile, hiç ağlama sızlama olmadan, çocuğumu depresyona sokmadan ve de göğsüme acı biber, sabır taşı  vs gibi saçma sapan şeyler sürüp kendimden soğutmadan J

Siz de 2 yaşa kadar emzirmeyi başarıp, kara kara nasıl sütten keseceğinizi düşünüyorsanız, umarım benim deneyimlerimi anlatan bu yazım size faydalı olur.




Nasıl bir yol izledim kısaca adım adım paylaşıyorum:

  1. Sütten keseceğiniz zamanı önceden üç aşağı beş yukarı belirleyin.
  2. Hedeflediğiniz sütten kesme zamanından az 6 ay öncesinde, eğer çocuğunuzu memede uyutuyorsanız memede uyutmaya bir son verin. Ben bunu, gece uykusundan önce onu yatak odasında değil, salon gibi ortak bir alanda ve aydınlıkta emzirerek ve daha sonra herkese iyi geceler dileyip odasına giderek yaptım. Kesinlikle memede uyumasına izin vermeyin. Uyuma süresi biraz daha uzun sürecek, başta direnebilir. Sabırlı ve kararlı olun ve sakın pes etmeyin. Sonunda teslim olacak merak etmeyin, benim meme tiryakisi inatçı kızım bile 10 günde pes etti. İsterseniz pedagoğunuza da danışabilirsiniz sizi yönlendirmesi için.
  3. Yatağında uyuma eğitimini hala yapmadıysanız kesinlikle tamamlayın. Bununla ilgili temel ip uçlarımı başka bir yazımda paylaşacağım. 
  4. İlk aşamada: sabah uyandığında ve akşam uyumadan emzirmelerinize devam ederek kademeli olarak gün içindeki emzirme sayınızı azaltıp en fazla 2’ye indirin. Yemeklerden önce emzirmeyin. 
  5. Dikkat ederseniz gün içinde ya acıktığında ya da canı sıkılıp bunaldığında rahatlamak için süt istiyor. Ona minik atıştırmalıklar vererek acıkmasını önleyin ve sıkılmasına izin vermeyin. Sıkılıp süt istediğinde oyunlarla ilgisini dağıtın. (Gün içinde emzirmeyi azaltma süreci bizde kademeli olarak 1 ay sürdü
  6. Bardak ya da biberonla normal süt verin, bol su içirin. Benim kızım biberon almadığı için biz kahve fincanı, çay bardağı gibi oyun oynayarak süt içmeye başladık.
  7. İkinci aşamada emzirme sürelerinizi en fazla 5 dakika ile sınırlayın ve emzirmeyi siz sonlandırın. Ona ‘meme bitti ‘ deyip memeyi birlikte kapatın, el sallayın vs. Bu iki aşama sonunda 1,5 ay içinde hem onun süt isteği hem de sizin sütünüz azalacaktır.
  8. Daha sonra gün içi emzirmelerinizi kesin, devamında sabah sütünü kesip, oyun oynayarak kahvaltıya geçin.
  9. Onunla sürekli konuşun, artık büyüdüğünü izah ve telkin edin. Ona sık sık sarılın ve onu ne kadar çok sevdiğinizi sürekli söyleyin.
  10. Bunları başardığınızda o artık hazır. Siz hazır olduğunuzda da ‘süt bitti sen artık abla oldun’ şeklinde onunla sürekli konuşup anlatarak süt vermeyi tamamen kesin.


Bu metodu izleyerek ben 1,5- 2 aylık bir sürede kızıma hiç bir travma yaşatmadan sütten kesmeyi ve uykularını düzenlemeyi başardım. Anneye bol sabır tabi, papatya, melisa çayı tüketmelerini tavsiye ediyorum. Her şey canlarımız, miniklerimizin iyiliği için...

Sevgiyle


Doğal Aile- Anıl Özmen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder